Uppdaterad 2024-08-23

Mersid Merdzic – Depåchef

Mersid Merdzic började jobba som depåchef i Lund strax innan Keolis uppstart i augusti 2023.

– Det känns väldigt bra här. Det är en familjär känsla på Keolis och jag känner mig väl omhändertagen av organisationen, säger Mersid. Mersid är inne på sitt 26:e år i branschen.

Han har jobbat som bland annat bussförare, driftledare, personalplanerare, enhetschef, driftchef och nu som depåchef.

– Jag har alltid sett fram emot att komma till jobbet varje dag. Jag tycker det är så kul att jobba. Det finns såklart tuffa dagar men jag har alltid försökt se ljuset i tunneln och strävar hela tiden mot det där ljuset, säger Mersid. På sin fritid gillar Mersid att vara ute i naturen.

– Solen skiner och jag är ute på en långpromenad - kan det bli bättre än så? säger Mersid. I Lund kör Keolis både spårvagns- och busstrafiken som Mersid ansvarar för. Fyra tursatta spårvagnar rullar ute i trafik varje dag.

– Jag har aldrig jobbat med spårbunden trafik förut men det är väldigt intressant och lärorikt, och jag hoppas såklart att vi på Keolis vinner fler avtal med spårbunden trafik, avslutar Mersid.